Monday, 30 May 2011

lelaki dan rantai? NOT COOL.

salam.

actually aku tak suka blog aku tercemar dengan perkara-perkara yang aku tak suka. tapi aku kena bagitahu jugak sebab apa aku tak suka. kalau memang salah, memang patut lah kita tak suka kan?



di kelas driving, aku bergelumang dengan lelaki-lelaki yang berpenampilan ala-ala rempitttt gitu. pakai gelang besi, rantai, budak hingusan lagi tu, hisap rokok, gigi dah karat sana sini. seriously dude, you look sooo selekeh okay. 
TAK MACHO LANGSUNG. 


aku tak faham la, atau aku memang tak nak faham ke apa.. aku just tak tahu kenapa lelaki ada yang suka pakai rantai. kenapa ye? sebab aku tak suka. macam la korang kisah pun kalau aku suka ke tak kan? hehe..


yang penting aku sebagai pelihat korang yang lelaki ni pakai rantai, aku tak suka tengok. macam jakun sangat nak jadi stylo. gelilah weyhh.. tapi kalau ada yang smart tu, smart jugak. tapi smart tak smart buang tepi..


bukankah Islam melarang kaum Adam berpewatakan seperti wanita? dan rantai adalah perhiasan bagi kaum wanita sahaja. Haram meniru atau menyerupai wanita sama ada dari segi pakaian atau perhiasan. 


“Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum itu, maka dia akan tergolong di dalam kaum berkenaan.” (Riwayat Abu Daud).


kau perempuan ye nyahhh?


kalau muka macam ryan reynolds tak apa lah jugak, lagipun dia tu orang kapir. ni muka pecah rumah pun nak bajet stylo. soo not cool! 

aku nak tegur kang aku kena 'suka hati gua' pulak kang. wat naya je.  


perempuan bukan nya suka pun, kalau ada yang suka pun spesis korang jugak lah kot. tak sedap mata memandang, kalau duduk depan korang aku nak makan pun tak selera. siyessss..


lelaki, tak payah berantai-rantai la yehh? lagi-lagi kita orang Islam. :)


p/s: berlagak macho dalam kelas, cikgu tanya terketar-ketar nak jawab. hilang macho weyhhh!! 


till meet next entry.