Monday, 20 June 2011

How he motivate himself.

salam.



awal tahun lepas aku part 6. aku overnight study kat Shah Alam for particular night sebab nak lari dari hiruk pikuk Melaka yang sometimes aku rimas. Munzir temankan aku study dan dia buat kerja sendiri. dia conteng notes aku. kertas kosong yang aku bawak penuh dengan khat dia, tic tac toe dia, and i guess that was the best time ever i spend with him. dia sikit pun tak kacau aku study. walaupun aku tunggu dia kacau. T_T



and both of us bincang what happen next. if this is not happen this way, what way we should take. NO.. we are not going to kahwin lari or whatsoever. we both young and we have to determine what path we are going through. after diploma, degree, get a job and what next? what happen if something happen between that? how about our family tho? somehow it become serious and blank. i have my own and he have his own too.. but we are planning to go our own way together. 



ahh.. that is not what i'm try to say anyway.. what i am trying to say is when i came back to Melaka, i noticed something that he wrote in my notebook. 


' aku lah yang bernama Munzir Ahmad Jazuli. ye, aku la tu. sudah tiba masanya aku kena cari duit. bukan cari dan joli. tapi aku kena kumpul. I LOVE MONEY. dia pun tahu dengan duit la kami akan disatukan. takde duit, jangan harap nak minang anak dara orang. sebab tu aku sayang and suka duit. cuba kalau kitorang kawen guna pasir je. mesti aku suka kat pasir punya!! '


that was unedited version. LOL! entah bila-bila dia tulis tah.. and i gave him a call and both of us gelak macam orang gila. i mean.. dia je gelak macam orang gila, aku sopan lagi. dah la ayat tah apa-apa tapi aku tahu time dia tulis tu dia siyes. and i believe he will make it someday. i just knew it. :)


dear.. if you read this.. i just want you to know that i always pray the best for you and us.


readers, please pray for us too.. thanks guys..! *hug




"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".


p/s: i still keep that note. 
till meet next entry.