Friday, 19 August 2011

Remaja & Petua.

salam,


aku tak mahu cerita petua yang korang boleh google. aku nak cerita petua yang aku ikut sebab aku google. HekHekHek. pada suatu ketika dahulu ketika aku masih noob (it is the right word to use?) untuk memiliki set penjagaan muka yang canggih lagi berteknologi tinggi, aku hanya mengamalkan petua dulu-dulu dan yang berasaskan buah-buahan. dan walaupun sekarang aku sudah mampu untuk membeli segala-galanya dalam Watson atau Guardian, aku sedar aku lagi suka ikut petua. cuma aku malas. beli kan senang dah siap. T___T



antaranya ialah:

  • letak timun kat kelopak mata. ni semua orang tahu. woahhh! sangat segar uolsss!! waktu simptom-simptom rajin aku datang untuk memotong timun dengan ayunya, aku selalu tanya. "mak!! timun mana??" tapi waktu tu lah mak aku tak beli timun. Oh, kenapa dunia begitu kejam... my eyes really need a rest like seriouslyyyyy sebab mata dah macam jerangkung yang tak ada mata tu. hitam je semua. =..='

tak berapa suka camwhore sebab dekat sangat camera dengan muka yang bermata jerangkung. T__T

  • perah limau nipis dan sapu satu muka. haa.. waktu ni lah engkorang akan menggelupur macam orang gila talak sebab pedih nak mamposss! aku letak dua minit je lepas tu tak tahan. basuh cepat-cepat tapi hasilnya superbbb! kulit segar, licin macam telur yang baru dikupas dan belum dimakan tikus giteewww.. sebab hape kau nak tahu Jah? sebab kulit aku banyak jerawat. hilang jerawat tu semua Jahhh. tapi tahan pedih sikit lah sebab limau berasid.


  • tomato yang adik aku tak habis makan, aku curik letak kat muka. time dia nak makan aku buat dek je sebab dah selamat aku kerjakan jadi masker. HekHekHek. tomato ni lagi elok makan macam buah tu, tapi aku tak suka tomato. makanya dia layak berada dimuka sahaja. fullstop.

alhamdulillah la muka aku jerawat tak senang naik. aku just ada masalah eyebag je


  • godek peti ais lagi, jumpa buah oren. perah jusnya, kulit buah oren tu kisar boleh letak kat muka lagi. muahahaha. ini suka hati aku je sebab aku buat sekali je sebab oren ada. kalau tak nan hadoo lah! as far we know, orange rich of vitamin C. and we need vitamin. buahnya kita makan, kulitnya kite rembat buat masker. sangat ekonomi!


dah! itu je.. dulu aku pakai masker bengkuang dari Mustika Ratu tu. tepek-tepek je kat muka dua kali seminggu. seronottt bila masuk-masuk bilik adik terkejut sebab dia ingat hantu Mak Limah balik rumah. betul seronok tak tipu. T___T. tapi hayatnya tak panjang sebab dia hilang entah kemana. haihhh =..='



jadi saranan aku, korang rombak je peti ais korang cari apa-apa yang boleh buat masker. bila mak korang nak guna cakap je tak tahu. muahahahaha... mana tahu esok boyfriend korang ajak dating. tak ada lah menggelabah. *macam tak kena je statement ni kan?



**selamat mencuba**