Saturday, 17 December 2011

Let's Keep Our Relationship Longlasting.



salam,


PAK ABUUU.. 'BA WAU RE NGE' APA DIA PAK ABU.. UNTAA CHEKGU! PAK ABUU, 'BA WAU RE NGE' BURUNG BUKAN UNTA. =.=' 



okay, itu selingan je. teringat pulak Pak Abu dan gigi rongaknya.bila rongak teringat pulak kat munzir saya. Kehkehkeh. okay, hari ni aku nak jadi chekgu motivasi jap. korang pernah gaduh dengan boipren ke gelpren korang tak? kompem lah pernah kan. kalau cakap tak pernah tu maksudnya dia tak ada gelpren/boipren lagi lah tu. sebab tu dia tak tahu nak gaduh dengan siapa. ;p tapi tak apa, menjadi single bukan lah bermaksud dunia kamu berakhir. there is nothing wrong being single. malah lebih bahagia mungkin. tiada komitmen hati. :)




dan bila hati dah bertaut, bermulalah komitmen untuk memahami pasangan masing-masing. lelaki kena faham perempuan dan perempuan kena faham lelaki. this is my conversation dengan my roommate. its more to girls talk. no offense.



aku: psstt.. i gaduh la dengan munzir. *sad face*

roommate: why? you want to tell me? *lending her ears*

aku: entah, i tak tahu apa dia fikir. hmm.. i try to understand him.

roommate: sue, everyone got their own problem. sometimes man need their own space. let him be. :)

aku: habis, i ni siapa? masalah dia masalah i jugak. i want to share everything. *huh.. kemain nak share everything. ;p*

roommate: dia dalam gua, jangan usik. kalau usik nanti keluar naga. biar dia keluar dulu nanti bila dia nak bercerita dia akan cerita sendiri. naturally.

aku: dia ada naga?? 

roommate: tadi you gaduh kan? naga dia lah yang keluar, bukan dia. don worry. that is him on the other side that you don't need to know yet. biarkan je dia. nanti dia okay dia cari you balik. sekarang teman i tengok movie.

aku: ehh you tengok cerita apa? jom jom!!

roommate: =.=''




abaikan penghujung dialog yang seperti tak ada perasaan itu. Hekhekhek. what i'm trying to say that we need to understand each other.  like seriously. jangan cakap faham je tapi hati memberontak. ehh.. macam aku je tu? ;p well, nobody perfect. cakap je sayang tapi cemburu buta. aku kemain pantang tengok perempuan serang perempuan lain tak ada usul periksa. CAT FIGHT IS SOOO NOT COOL. padahal boipren dia yang menggatal. cehh. emo emo. 




and do read this 'HARAM mengambil seseorang itu sebagai kekasih jika tiada niat untuk mengahwininya' so, bila dah suka, mestilah nak hubungan tu sampai jinjang pelamin kan? therefore, bila memahami each other ni bukan lah setakat bila bercinta je, dah kahwin pun mesti nak bercinta jugak sampai mati. doa-doalah yang si dia memang jodoh kita dan jodoh kita berpanjangan hingga akhir hayat. 




aku sendiri tak berani nak kata kompem munzir tu jodoh aku tapi itu yang kami buat sekarang. faham each other. padahal masing-masing ada angin sendiri. kalau diikutkan memang tak kemana lah aku dengan dia. but well, we having susah senang together right now. that tighten my love for him. ecehhh muntah. jagalah pasangan masing-masing ke arah yang lebih baik. dialah kawan kita, dialah kekasih kita. :)




aku saja je tulis-tulis macam ni. aku rasa semua orang pun tahu. tapi lagi banyak orang yang tak tahu. aku harap dapatlah membantu sikit-sikit. aku suka dengar nasihat roomate aku padahal dia single lagi. dia banyak ambil pengalaman dari orang sekeliling dia. but the best thing is dia pernah cakap ' i tak pernah jumpa couple yang happy macam you both. you inspire me a lot ' Hehehehe.. thanx for that girl. maluuuu~



okaybye!