Friday, 17 February 2012

Cendawan Ketawa



salam,




ada orang dah bunyi bile nak update belog
idea.. idea..





detik bertemu minit, jam, hari dan minggu, keboringan di rumah menyebabkan aku pasif, ketandusan cerita, cerita yang pada aku hanya sebilangan sahaja yang setia membaca. ( tahulah baru baca novel, gaya penulisan bertukar serba-serbi =.=' ) jadi aku tidak tertumpu pada blog sehinggalah ada orang rindu. ahakx ! :) mengada sungguh T___T



lepas tu aku teringat kata pujangga, dimana ianya berbunyi begini. senang macam mana pon kalau tak buat tak jadik jugak. ehh yeke pujangga yang kata? macam aku je yang kata. ahh lantak ! kemudian datanglah idea...



so.. (sambil pakai topi chef) saya dengan ini mahu berkongsi satu resepi. hanya tiga langkah mudah tapi bukan sos prego yang nak buat speggeti itu. tidak tidak. ini resepi cendawan ketawa. lepas makan mesti ketawa. kalau tak ketawa pon silalah buat buat ketawa pehhlishhh. 



langkah pertama:

sediakan bahan-bahan seperti berikut.




langkah kedua:

celur cendawan dalam telur pastu gomol gomol dengan tepung. rebus !!! ehhh.. goreng !!


panas betul tangkap gambar atas frying pan. =.=''



langkah ketiga:

hidangkan ! wallah... *cup cup hujung jari kat mulut




senang kan senang kan? teehee.. walaupun boleh beli di pasar malam dengan RM2 tapi percayalah baik buat sendiri. nak melantak berapa banyak pon sukahati kau. berbaloi-baloi. aku saja nak tunjuk pandai sebab aku belajar buat ni waktu aku join kelab usahawan muda dulu-dulu. memang promote pon pakai nama cendawan ketawa. hambik kau sekarang mak aku suruh aku je buat kalau tetiba dia rasa nak makan. menyesal sudah. T___T



berbalik pada kata pujangga @ kata aku.



senang macam mana pon kalau tak buat tak jadik jugak. muahahaha ! kan dah ketawa. :)




okbye!